Hermelin Hvid Rødøjet

Vægt mellem 0,8 og 1,3 kg.

Baggrund:
Racen stammer fra England og blev udstillet i Hull i 1884. Det var en englænder ved navn Meynell i Darlington, der er racens ophavsmand. Polish var navnet i England og racen var da hvid. Den blev siden til det som i dag er Dværghare. I slutningen af 1800-tallet blev Polish importeret til Tyskland. Der arbejdede man videre med at udvikle racen hen mod den type Hermelin vi har i dag. De farvede og tegnede varianter blev fremavlet i Holland og blev der godkendt i 1940.

Kendetegn:
Hermelinen er en race med sin egen profil, såvel hvad angår kropform som type. De korte ører fremhæver det runde hoved og giver sammen med den korte krop en velproportioneret helhed. Hermelinen findes i dag i næsten alle farver, og der begynder at komme flere tegninger til.

Hermelin Hvid Rødøjet.

Jesper Tranberg Byledsgade 56, 3700 Rønne

Tlf: 27 59 19 33

jesperbornholm@msn.com

Hermelin Hvid Rødøjet.

Henning Hansen Gøngeherred 13 Nyker, 3700 Rønne

Tlf: 51 43 60 69

Ved medlemsskab af Bornholms Racekanin Forening betales der udover kontigent til Danmarks Kaninavlerforening 100 kroner for voksne og 50 kroner for juniorer.

Der kan læses mere under rubrikken bliv medlem.

Bornholms Racekanins Forening er godkent som en folkeoplysende kulturel forening.

Foreningen er også på facebook KLIK HER!

Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk