Fransk Vædder

Vægt over 5,5 kg.

Baggrund:
Vædderen er kendt siden 1600-1700 tallet. Hængeørerne er sikkert fremkommet gennem en eller flere mutationer. Racen er nok opstået i Frankrig. Den første egentlige beskrivelse af Fransk Vædder findes i et fransk bogværk fra 1845, "Le Jardin de Plantes" af M. Boitard. Første gang Fransk Vædder blev udstillet var i 1863. Ved denne udstilling i Boulogneskoven i Paris var 19 af de 42 kaniner væddere.

Kendetegn:
Vædderkendetegnet med hængeører. Ellers stor og kraftig bygget. Den mest almindelige farve er vildtgrå, men Fransk Vædder findes også i jerngrå, hvid, chinchilla og i kappetegnet.

Fransk Vædder.

Sarah Kirketerp Jensen Norre Bakke 6, 3740 Svaneke

Tlf: 81 71 71 29

Sarahmaschine@hotmail.com

Ved medlemsskab af Bornholms Racekanin Forening betales der udover kontigent til Danmarks Kaninavlerforening 100 kroner for voksne og 50 kroner for juniorer.

Der kan læses mere under rubrikken bliv medlem.

Bornholms Racekanins Forening er godkent som en folkeoplysende kulturel forening.

Foreningen er også på facebook KLIK HER!

Hjemmeside fra NemmeHjemmesider.dk